30.10.2009

mietiskelyä ja onnistumisia

Mä olen nyt vähän pohtinut tota paikkamakuu ongelmaa. Kylmän ilman lisäksi ollaan treenattu myös ilman superpalkkaa. Aina ei ole ollut kuin naksuja tarjolla, kun ollaan tuohon etupihalle vain menty treenaamaan. Pitäisi itseni jaksaa suunnitella treenit kunnolla ennen kuin lähdetään koettamaan mitään, multa vain menee hermot jos ei onnistukaan. Olen myös päättänyt ettei enää treenata iltaisin, kuin tosi lyhyinä pätkiä paikkamakuuta. Kello viiden jälkeen tulee jo tosi pimeä, ja koira on hieman säikympi ja en itse näe jos jostain tulee vaikka ohikulkija.

Tänään saatiin pitkästä aikaa tosi onnistunut paikkamakuu! Olin kyllä niin tyytyväinen :-) Löysin jääkaapista makkaraa, jota käytin palkkana ja koira hieman nälissään toimi tosi upeasti! Meni reippaasti maahan ja ei noussut kertaakaan kyynärpäät. Otin sekuntikellosta aikaa ja matka oli joku 20m~ Kävin minuutin kohdalla palkkaamassa ja sitten otettiin loppuun asti, 2 minuuttia. Tosi hienoa! Koira nousi myös reippaasti. Harjoiteltiin myös jääviä, maahanmeno onnistuu tosi upeasti, mutta sen jälkeen jos heti perään ottaa toisen kerran niin koira ennakoi ja koettaa mennä maahan kesken seuraamisen. Mutta saatiin me seisominenkin onnistumaan.

Olen ilmoittanut meidät ensi kuussa oleviin tokokisoihin. Ne ovat jossain sisällä, agilityhallissa tai jossain vastaavassa? Jännittää itseäni nyt jo kauheasti, vaikka luotankin siihen että hyvin tulee menemään. Lili ei ota häiriötä muista, kunhan on saanut hetken aikaa tarkkailla ympäristöään. Ensi viikolla mennään varmaan Bellan (tai Zmajiin) ja Nean kanssa treenaamaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti