11.8.2010

Kisat!

Agikisoissa oltiin siis kahessa luokassa.

B hyppäri: Lili oli vauhditon, mutta se sentään juoksi! Ihanneaika oli 44sekuntia, meille tuli 2 sekuntia yliaikaa. Ärsytti heti radan jälkeen pikkasen, koska oli kuitenkin lähellä nollaa. Mutta tällänen yliaikailu ei oo yhtään kummallista, joten kyllä mä silti saan olla ihan tyytyväinen. Rata meni muuten hienosti ja kepit ja kaikki sujui. Lili vaan venkoili, ja just ennen lähtöä se KARKASI äitin luokse vähän matkan päähän. Tosi kiva, että se on tollanen äitin tyttö. Haittaa sinällään aika paljon kisaamista, että en tokokisoissakaan anna äitin jäädä sinne, koska Lili tosiaan saattaa ihan hyvin mennä mielummin sen luokse kuin mun. Vikan esteen jälkeenkin se juoksi suoraan äitin luokse vähän matkan päähän, heh. Tulos: 2.05

A agirata: Koira tosi haluton lähtöalueella. Sitä ei kiinnostanut mikään. Heti toinen este oli keinu, jossa uhraantui paljon aikaa.. Yy. :( Siitä sitten jatkaessa se oli aika löntystelyä. Putkella tuli kielto (oma moka) ja nyt huomasin että kisakirjaan on merkattu myös A:lta virhe (oma vika kai sekin). Jossain kohdin Lili juoksi ihan kivaa vauhtia, ja lopussa sitten pienellä suoralla juostiin niin kovaa että mentiin toka vikasta esteestä ohi. :D Menin niin paljon koirasta edellä, että se ei hypännyt. Itseasiassa mä näin aika hyvin, että nyt se menee ohi mutta en välittänyt, koska rata oli muutenkin mennyt aika pipariksi joten mentiin vaan! Tulos siis HYL. Tähän rataan olen jotenkin tyytyväisempi kuin hyppäriin, vaikka syytä ei kyllä varmaan olisi.. Mut hylätty on mun mielestä parempi, kuin tuloksena joku 20 mikä varmaan ois tullut kaikesta siitä himmailusta.

Ja sit taas pienten pohdintojen aika. Hauskaa! :D

Mietin ekaksikin sitä, että miksi koira on niin evvk asenteella. Lämppäriesteillä ja metsässä se oli tosi liekeissä ja äänekkäänä ja kaikkea. Ihan innoissaan. Mutta kun mentiin lähemmäs rataa ja kun oma vuoro koitti niin se malttoi jahdata lelua ehkä 2s, kunnes pysähtyi tuijottamaan jonnekin (yleensä äitiin..). Mietin, että voiskohan se johtua siitä että se koettaa jotenkin rauhotella mua? Lämppäriesteitä en tosiaan jännitä, mutta omaa suoritusta kyllä! Ja huomasin tänään myös sen, että olen itse tosi äkänen jännittäessä ja Lili taatusti näki sen. Varmasti johtuu musta se, että se ottaa rennosti ja reippaasti just harjotteluesteet ja sellaset, mutta radalle se tulee ihan lahnana. Mut sitä en kyllä tajua, miksi treenitkin on sellasta lahnailua. Enhän mä niitä jännitä?!

Sitten mietin vähän kisoja ja agilityjuttuja muutenkin. Mä siis oon vakavasti päättänyt, että talvella ei mennä ryhmään treenaamaan. Mitä turhia.. Mutta ei me silti luovuteta! Kisoissa ei käydä tänä vuonna, eikä ennen kun mä saan tohon lisää vauhtia. Se on päätetty, ja toivottavasti osaan pysyä tässä päätöksessä.

Talvella koetetaan keskittyä tokoiluun ja kaikkiin kivoihin (ja sikahankaliin) voittajajuttuihin.

Kevään tullessa alan treenaamaan omalla pihalla kaikenlaista pientä ja koitan pitää homman mahdollisimman kivana (vaikka sitä se kyllä aina omilla esteillä on Lilinkin mielestä..). Varmaan koetan taas jotain uusia palkkajuttuja. Nyt taitaa kesän treenit loppua ennen kuin kerkeen kaikkia kokeilemaan.. Ens treeneihin koetan muistaa ottaa namisukan. Josko se nami+lelu yhdistelmä ois tarpeeks Lilin mieleen. Ja sit vois koettaa tosiaan niitä ällönameja. Ja namikuppia. Ja sit sitä että palkkaan koiran kesken suorituksen aika useasti. Tai että otetaan vaan jotain suoraa supervauhdilla.

Me mennään tänä vuonna luultavasti enää vain yksiin tokokisoihin, niihin piirinmestaruuskisoihin. Ei varmaan avoimesta kerätä koulutustunnusta, ellei keväällä ala hirveästi mieli kisoihin. Voittajan tunnareissa sun muissa meillä tulee kestämään tooosi kauan ennen kuin ne opitaan, joten siihen luokkaan ei ole kiire. Nuorten sm kisoihin ei mennäkään, ilmottautuminen päättyy huomenna ja äiti on maksellut aika paljon näitä meidän kisoja tänä vuonna.. Joten jätetään väliin. Ens vuonna kuiteskin, koska kohtahan mä en saa enää osallistua niin pakko päästä!

Mut nyt me ollaan startattu agikisoissa, ja oon taas vähän viisaampi parissa jutussa! Hyvä mieli jäi kyllä kisoista :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti